23. syyskuuta 2011

Sade yağmur

Istanbulissa on kuulema lämmin ja aurinkoista. Eilen illalla oli ukostanut ja satanut vettä, mutta äkkiä rajuilmakin oli sitten taas muuttunut auringon lämmöksi. Rakastan aurinkoa ja kuumia päiviä, aamuteetä puiden varjossa hikipäässä, tekonahkan sulamista auringossa (kokemus!) ja kaikkea muutakin, mikä liittyy auringon lämpöön ja kesään. Lämpimät yöt! No jaa kaikki tämä on tosiaan Istanbulissa. Mulle ei paljoa siitä ole iloa - tuntuu vain entistä ikävämmältä, että Murat tosiaan on siellä auringon lämmössä ja mä oon yksin sataisessa kylmässä Suomessa.

Sateesta puheenollen, eilen jouduttiin jopa ratsastustunnit perumaan, kun vettä tuli taas sen verran, että kenttä lainehti. Se oli tosiaan ollut kokemus kiivetä sen riiviöponin kyytiin ja lentää lainehtivan kentän pohjalle katselemaan millaista mutaa sieltä löytyy. Tätä on kyllä tullut jo kokeiltua, mutta silloin tutkin vain kuivaa kentänpohjan hiekkaa. Mutakokeilut ei ehkä olisi olleet ollenkaan niin hauskoja. Joka tapauksessa päätin sitten tänä aamuna, että tarvitsen ratsastussadevaatteet ja niinpä päädyin Hööksin sivuille. Olisin toisaalta halunnut sen ratsastustakin, joka suojaa satulaakin, mutta kun en ollut varma mitä hevoset siitä tykkää, päädyin sadesettiin. Tuota voi todellakin käyttää muuallakin kuin vain tallille, joten tuskin ostos hukkaan menee. Nyt vain toivon, että se kerkeää tulla ennen ensiviikon isikkametsäretkeä, koska tuokin reissu olisi mukavampi, jos pysyy kuivana. Samaan syssyyn sitten tilasin myös hanskat. Olen ihan rakastunut softshelliin, joten sellaiset hanskat pitäisi nyt sitten tulla.



Sain eilen haettu mun synttärilahjan, joka tilattiin mulle Muratin kanssa lauantaina ennen kuin vein sen lentokentälle. Hopeinen talon sydän koristaa nyt mun sormea ja oon kauhean tyytyväinen. Äitikin kyseli tänään mitä haluan synttärilahjaksi, mutta en ihan oikeasti taida tarvita mitään... tai ainakaan en voi pyytää niitä mitä tarviin. Tuskin äitikään haluaa kustantaa mulle vuoden sapattivapaata tai muuta sellaista pientä ja edullista. Mulle kyllä riittää, että oon perheen kanssa (menen veljen luokse heti töiden jälkeen) ja että saan kakkua!

2 kommenttia:

  1. Jos tää 23. pvä oli sun synttäripäivä, niin meidän tyttö syntyi just samana päivänä tänä vuonna :)

    VastaaPoista
  2. Aaaaawwww onnea perheenlisäyksen johdosta! Ja kyllä 23. päivä on mun synttärit kanssa! :)

    VastaaPoista